Socios'un Türkiye Taraftarlık Anketi'nin sonuçları açıklandı!

En fazla üniversite mezunu Trabzonsporlu taraftarlar arasında
50 bine yakın taraftar arasında %39’luk oranla “üniversite mezunu” olanlar en fazla yüzdesel çoğunluğa sahipken, “lise mezunu” olanların oranı ise %32 ile ikinci sırada yer almıştır. 4 Büyükler arasındaki eğitim durumu sıralamasında ise yüzdesel oranlar birbirine yakın olmakla birlikte Trabzonsporlu taraftarlar %43,3 “üniversite mezunu” oranıyla sıralamada birinciliğe yerleşmiştir.

Trabzon’dan sonra şehrin futbol takımını %36,03 oranla destekleyen Eskişehirsporlular Eskişehir ilinde birinci olurken, %34,20 oran ile ile Sivasspor taraftarları Sivas ilinde birinciliği kimseye kaptırmamıştır.
4 Büyüklerden Beşiktaş’ın birinci olduğu tek il ise Iğdır olmuştur. Iğdır’da Beşiktaş az bir farkla Galatasaray’ın önünde yer alarak, %36,54 oranla şehrin birinci takımı seçilmiştir.

İstanbul’da Galatasaray, İzmir’de Fenerbahçe lider
Türkiye’nin birçok ilinde taraftarlık oranlarıyla da kendini gösteren Galatasaray ve Fenerbahçe arasındaki ezeli rekabette, İstanbul ilinde %38,9 oranla Galatasaray birinci olurken, İzmir’de %34,3 oranla Fenerbahçe birinci olmuştur.

En çok takip edilen yabancı kulüp Real Madrid
“Sempati duyduğunuz ya da takip ettiğiniz yabancı bir takım var mı?” sorusuna taraftarların verdikleri yanıtlar arasında Real Madrid %17,9 oranla ilk sırada yer almıştır. İspanyol temsilcisini %16,9 ile Barcelona takip ederken, Türk taraftarların en çok takip ettiği yabancı futbol takımı sıralamasında 3 numarada %11,6 yüzdelik oranla Manchester United yer almıştır.

En fanatik Trabzonsporlular
Ankete katılan taraftarlar arasında “Taraftarlık seviyenize 1-5 arası puan verseniz hangisi olurdunuz?” sorusuna yanıt verenlerin %65,6’sı 5’i işaretleyerek “Gerçek bir taraftar” olduğunu vurgularken, 4 büyükler arasında 5 puanı en fazla oranda işaretleyenler %70,9 oranla Trabzonsporlu taraftarlar olmuştur. Bordo mavilileri %65,9 ile Galatasaraylı taraftarlar takip ederken, Fenerbahçeli taraftarlar %65,3 ile üçüncü sırada yer almıştır. Taraftarlık seviyelerine 1-5 arasındaki puanlamada 5 veren Beşiktaşlıların oranı ise %63,7 olarak araştırma raporu sonuçlarına yansımıştır.

Taraftarların yarısı takım tercihlerinde kimsenin etkisi altında kalmadığını belirtti
Ankete katılan taraftarlar arasında “Takım tutma tercihinizi hangi faktörler etkiledi?” sorusuna taraftarların yarısı “Hiç kimse” yanıtı vermiştir. Taraftarların %29,4’u takım tutma tercihlerinde aile içindeki bireylerin etkili olduğunu işaretlerken, arkadaş çevresi diyenler %8,8 ile üçüncü sırada yer almıştır.

En çok takip edilen sosyal medya platformu Twitter oldu
Futbolseverlerin en fazla takip ettiği sosyal medya platformu arasında Twitter %40,8 ile ilk sırada yer alırken, Twitter’ı %24 ile Facebook, %21 ile Instagram takip etti. Youtube tercihini ilk sıraya yazanların oranı ise %8’de kaldı. “Maç izlerken ne yaparsın?” sorusuna “Sosyal medyaya bakarım” diyen taraftarların oranı ise %34,4 olarak raporda yer aldı.

Taraftarların sadece %2,8’i bilet ve kombine fiyatlarını ucuz buluyor
“Takımınızın bilet ve kombine fiyatlandırmasını nasıl buluyorsunuz?” sorusuna taraftarların %48’i pahalı ve çok pahalı seçenekleri ile geri dönüş yaparken, bilet ve kombine fiyatlarını %49,1’i normal bulduğunu belirtmiştir. Katılımcılar arasında bilet ve kombine fiyatlarını ucuz bulanların oranı ise sadece %2,8 olarak ankete yansımıştır.

4 Büyüklerin taraftarlarının %23,6’sına göre bilet ve kombine fiyatları pahalı veya çok pahalı
4 Büyüklerin taraftarları arasında bilet ve kombine fiyatlandırılması sorusuna %23,6 oranında kişi “çok pahalı veya pahalı” seçeneklerini işaretlemiştir.

4 Büyükler arasında bilet ve kombine fiyatı “çok pahalı ve pahalı” seçeneğini en fazla işaretleyen Beşiktaşlılar olurken, fiyatlandırmaları en fazla oranda makul bulanlar Trabzonsporlular olmuştur. Anadolu takımlarının taraftarlarının %80’i ise bilet ve kombine fiyatlarını normal veya ucuz bulduklarını belirtmişlerdir.

Taraftarların %83,9’u destekledikleri takımların bazı kararlarında söz sahibi olmak istiyor
Anket kapsamında taraftarların destekledikleri kulüplerle olan karşılıklı etkileşimi ve söz sahibi olma istekleri üzerine sorulan soruların yanıtları ise şu şekilde olmuştur. Taraftarların %83,9’u destekledikleri kulüplerin bazı kararlarında söz sahibi olmak istediklerini belirtirken, “Kulübünüzle yeterince iletişim kurabiliyor musunuz?” sorusuna verilen yanıtlarda %52,7 oranında olumlu yanıt verilirken, “Takımımla iletişim kuramıyorum” diyenlerin oranı da %22,5 olarak görülmüştür.

Taraftarların çoğu blockchain dünyasına yabancı
Futbolseverlerin sadece %3,7’si kripto paralar, Fan Tokenlar veya NFT’ler konusunda yeterli bilgi sahibi olduğunu dile getirirken, %94,8’lik kısım yeteri kadar bilgi sahibi olmadığını belirtmiştir. Kripto paralar, Fan Tokenlar veya NFT’ler konusunda bilgi sahibi olan taraftarların yaş ortalamasına bakıldığında da en fazla 22-27 yaş arasındaki kişilerin olduğu dikkati çekmektedir.

Taraftarların sadece 2,3’ünün kripto parası, Fan Tokenı ya da NFTsi var
Taraftarların blockchain dünyasındaki ürün sahipliği konusundaki soruya %97,7’lik büyük bir çoğunluk “Hayır” cevabını vermiş, bu oran da sporseverlerin büyük bir çoğunluğunun blockchain dünyasında yeterince bilgi sahibi olmadığını ve bu dünyaya yabancı olduğunu göstermiştir.
%2,3 oranında Fan Token sahibi olan taraftarların en çok aldıkları Fan Tokenlarda ise ilk sırada Galatasaray yer almıştır. Galatasaray’ın Fan Tokenı $GAL Fan Token’dan sonra en fazla alınan Fan Token ise İngiliz temsilcisi Arsenal’in Fan Tokenı $AFC Fan Token olmuştur.
