‘Yatırımlarımız futbolla sınırlı kalmayacak'

Abone Ol Google News

Kadın ve Erkek Milli Takımlarının ana sponsorluğunu üstlenen Bitcoin ve kriptopara alım-satım platformu BtcTurk’ün CEO’su Özgür Güneri, “Yatırımlarımız futbolla sınırlı kalmayacak. Diğer branşlarda da var olmayı istiyoruz” dedi. Güneri, Fanatik’in sorularını yanıtladı:

Haberin Devamı

BtcTurk’ün kuruluşundan Milli Takım sponsorluğuna uzanan öyküsünü anlatabilir misiniz?

BtcTurk markası 1 Temmuz 2013’te ilk kez Türk lirası ile Bitcoin alım işleminden sonra faaliyete başlıyor. Markanın sahibi Kıbrıs’ta kurulu bir şirket. Ama 2017 yılı Mayıs ayında Türkiye’de yapılanarak Eliptik Yazılım ve Ticaret A.Ş. olarak faaliyetlerine Türkiye’den devam ediyor. O tarihte Bitcoin’in 20 bin dolarlara çıktığı zamanlardı ve bizim şirket 8-10 kişinin çalıştığı mütevazı bir şirketti… Ama on binlerce kişi Bitcoin almak için kapıya yığılıyordu. Bunun üzerine biz de ortaklar olarak dedik ki, ‘Biz bu işin geleceğine, Bitcoin’e inanıyoruz. O yüzden yatırım yapalım.’ Son yıllarımız yani 2018, 2019 ve 2020 ciddi yatırımla geçti. 2020’nin ilk yarısında 80 kişinin çalıştığı bir şirkete dönüştük. Bugün BtcTurk’te dışarıdan alınan desteklerle beraber 800 kişi çalışıyor.

Haberin Devamı

Şirketin nasıl bir ortaklık yapısı var?

Bizim şu anda 2 tane şirketimiz var. Birisi teknoloji geliştiren Liberyum, diğeri bu teknolojiyi alıp kullanıcılarına sunan platform. Platformun çoğunluk hissesi bana ait. Diğer teknoloji şirketinin çoğunluk hissesi de Kerem Tibuk’a ait. Kerem Tibuk benim çok eski arkadaşım. Besim Tibuk’un oğlu. Kerem teknoloji tarafında çok bilgili. Bitcoin’i 2010 yılından beri bilen, takip eden, yatırım yapan birisi. Benim uzmanlık alanım da finans. Dolayısıyla hedefimiz zaten onun teknoloji ve Bitcoin bilgisi ile benim finans bilgimi bir araya getirmekti. 3 yıldır da güzel bir şekilde ilerliyoruz.

Milli Takım’a sponsorluk sürecinizi anlatır mısınız?

Milli Takım’ın da bir adım öncesi var. BtcTurk olarak önce Malatyaspor ile bir iş birliği yapmıştık. Burada amacımız aslında başta Bitcoin olmak üzere kripto paraları rahat, güvenilir ve hızlı bir şekilde erişilebilir kılmak. Türkiye’de de futbol önemli bir mecra. Yeni nesil bir teknolojiyle dünyayı değiştirmeye aday bir Türk markasıyız. Bu çok gurur verici. O yüzden Milli Takım’ın bu yeni kadrosuyla kendimizi çok özdeştiriyoruz. Buna yeni nesil bir sponsorluk diyoruz zaten. Enerjimiz yüksek. Globalde biz de büyük işler başarmak istiyoruz. Türk Milli Takımı ister kadın ister erkek kadrosuyla yurtdışında bizi nasıl gururla temsil ediyorsa, biz de BtcTurk markamızla Türkiye’yi çok iyi temsil ettiğimizi düşünüyoruz. Şu anda dünyanın en büyük 10-15 platformundan birisiyiz. Sağ olsun TFF yöneticileri de bu yeni nesil sponsorluğa sıcak baktılar, o yüzden güzel bir işbirliğine imza atma şansımız oldu.

Önümüzde EURO 2020 var. Nasıl bir iletişim planı düşünüyorsunuz?

İki yükümlülüğümüzün olduğunu düşünüyoruz. Bir tanesi kullanıcı ve paydaşlarımıza karşı, bir diğeri de dünyadaki Bitcoin camiasına karşı. Çünkü adımızda hem Btc var hem Türk var. O yüzden bence EURO 2020 mükemmel bir fırsat olacak bizim için. İlk defa Avrupa Şampiyonası tekli yılda yapılıyor. Bu da Bitcoin ve BtcTurk’e çok uygun. Biz de ilkleri yapmayı seven bir şirketiz. Dolayısıyla bu açıdan örtüştüğünü düşünüyorum. Bir diğer konu da pandemide insanlar aşırı sıkıldı ve bu tür etkinliklere ihtiyacımız var. O yüzden önümüzdeki dönemdeki iletişim dilimizi, Milli Takımı’n ortaya koyduğu bu yeni dinamizm, yeni nesil performans, bakış açısı ve kadroya uygun olarak planlıyoruz. Bizim sponsorluğumuz Katar’daki 2022 Dünya Kupası sonuna kadar. O yüzden elimizde bir fırsat daha olacak. Biz hep ‘sonu kupa olsun’ diyoruz.

Haberin Devamı

‘Kadın Milli Takımı’nı da çok önemsiyoruz’

Milli Takım’a sponsorluk anlaşmanızın kapsamında neler var?

Türkiye Futbol Federasyonu’nun tüm Milli Takımlar ana sponsoruyuz. Biz, Kadın Milli Takımı’nı da çok önemsiyoruz. Önümüzdeki dönemde onlara da ciddi destek vereceğiz. Futbolda ayrıca Galatasaray, Beşiktaş, Fenerbahçe’nin kendi sahalarında oynadığı maçlara LED reklamları vererek destek olduk. Onun dışında 10 tane Anadolu takımının kendi sahasında 4 büyüklerle oynadığı maçlara sponsor olduk. Ben bunları reklam vermek olarak değil, bu kulüpleri desteklemek olarak görüyorum. O açıdan da memnunuz.

Diğer branşlarda da var olmayı istiyoruz’

Gelecekteki yatırımlarınız futbolla sınırlı mı kalacak?

Yatırımlarımız futbolla sınırlı kalmayacak. Diğer branşlarda da var olmayı istiyoruz. Bizim gibi Türkiye’den çıkmış, uluslararası alanda fark yaratabilecek yeteneklere yatırım yapmak istiyoruz. Çok başarılı karateci, okçu, jimnastikçi arkadaşlarımız var. Zaman zaman farklı ajanslarla bu tür yeteneklerin bulunması üzerine çalışıyoruz. Muhtemelen bu sene yaza doğru Tokyo Olimpiyatları’nın hemen öncesinde bu yönde bir adım atabiliriz.

Haberin Devamı
YORUM YAZ