Taraftar Ligi'nin şampiyonu Fenerbahçe
Haberin Devamı ›
Passolig Genel Müdürü Ceyhun Kazancı, 2015-2016 sezon sonu itibarı ile Passolig Kart sayısının 2 milyon 100 binin üzerine çıktığını söyledi. Türkiye’nin 81 ilinde Passolig kart satışının gerçekleştiğini belirten Kazancı, “Ayrıca yurt dışında da 165 ülkede toplam 49 bin 190 adet kart satıldı ” diye konuştu. En fazla Passolig Kartı’nın408 bin adetle Fenerbahçe ’de bulunduğunu kaydeden Kazancı, “Fenerbahçe’yi 382 bin kart ile Galatasaray ve 343 bin kart ile Beşiktaş takip ediyor. Bu sezon Avrupa Ligi’ne katılacak olan Konyaspor ise 106 bin kart ile Anadolu takımları arasında 100 bin barajını geçen tek takım oldu” dedi. PTT1.Lig’de de Passolig Kart’a ilginin hızla arttığını açıklayan Kazancı, şöyle devam etti: “Bilet satış adetleri ve seyirci sayılarındaki artış bunun en önemli göstergesi. Bilet satış adetlerinde yüzde 40.5 oranında seyirci sayılarında ise yüzde 32.5 oranında bir artış yaşandı. Bir önceki sezon 500 bin olan seyirci sayısı, 2015-2016 futbol sezonunda 661 bine yükseldi. Son iki sezondur PTT 1.Lig ’de yer alan Adana Demirspor, Samsunspor gibi kulüplerin Passolig Kart sayılarındaki artış ve seyirci ortalamaları da bunu gösteriyor.”
Yeniden bilet satma hakkı
Teknolojinin imkânlarıyla futbol taraftarı ve futbol seyircisini buluşturan e-bilet sistemiyle geçtiğimiz yıllardaki uzun gişe kuyruklarının sona erdiğini ifade eden Kazancı, “Tüm taraftarlar eşit imkânlarla, zaman tasarrufunda bulunarak, destekledikleri takımların maç biletlerini satın alabiliyor. Sistem, bilet satışında fırsat eşitliği, zaman kazanımı ve kolay erişebilirlik gibi avantajlar sunuyor” dedi. Kazancı, “Bu sezon devreye girecek Passolig Mobil Uygulaması (PassoApp) ve taraftarların biletlerini kulüplere devretmesiyle gerçekleştirilecek ‘yeniden bilet satma hakkı’ hem taraftarlara hem de kulüplere kolaylık ve gelir olarak yansıyacak yeni gelişmeler olacak ” diye konuştu.
Kart kullanıcısının sadece yüzde 10’u kadın
Passolig Kart sahiplerinin yüzde 90’ının erkek, yüzde 10’unun ise kadın kullanıcılarda n oluştuğunu söyleyen Ceyhun Kazancı, “Passolig verilerine göre, futbol seyircisinin yüzde 53’ü, 19-35 yaş aralığındaki futbolseverlerden oluşuyor. İkinci sırada ise 35-55 ya ş aralığındaki futbolseverler ye r alıyor” dedi. Kazancı, şu bilgileri verd i: “Passolig ve rilerine göre , futbol seyircisi içersinde yüzdesel anlamda en büyük pay, yüzde 23 ile 18-25 yaş aralığındaki kişiler. İkinci sırada yüzde 18 ile 26-30 ya ş aralığındaki futbolseverler yeralıyor. En düşük yüzdesel pay, yüzde 7 ile 55 ve üst yaşlardaki taraftarlara ait. ”
Bu sezon hedef 3 milyon kart
2015-2016 sezonunda, bir önceki sezona göre, seyirci sayılarında Spor Toto Süper Lig ’de yüzde 35; PTT 1.Lig maçlarında ise yüzde 32,5 artış gerçekleştiğini belirten Ceyhun Kazancı, “2016-2017 sezonunun sonuna kadar 3 milyon adet Passolig Kart’a ulaşma hedefimiz var” dedi. Kazancı, kartlarla ilgili olarak ise şu bilgileri verdi: “Passolig Kredi Kartı, Passolig Banka Kartı ve Passolig Cüzdan Ön Ödemeli Kart olmak üzere üç çeşit Passolig Kart bulunuyor. Taraftarlar sahip oldukları Passolig Kart ile hızlı ve güvenli bir şekilde stadyumlara girebilmenin yanı sıra kart özelliklerine göre üye işyeri ağının sunduğu avantajlardan, kişiye özel kampanyalardan ve ek hizmetlerden yararlanabiliyor. ”
‘13 spor kulübüne, 1.2 milyar lira kaynak aktardık’
Passolig Kartı’nın, taraftarlara rahat ve konforlu şekilde futbol maçlarına gitmenin yanı sıra, ihtiyaca göre kredi kartı, banka kartı ve ön ödemeli kart olarak çeşitli avantajlar sunduğunu anlatan Ceyhun Kazancı şöyle devam etti: “Türkiye’nin bazı kentlerinde toplu taşıma dahil pek çok hizmette bu karttan yararlanmak mümkün. Passolig yalnızca taraftarlar için kolaylık değil ay nı zamanda kulüpler ve Türk futbolu için de önemli bir kaynak oluşturuyor. Karşılıksız olarak federasyon ve kulüplere destek olmak amacıyla 100 milyon Dolar bedel ödedik. Bunun dışında, 1,5 yıl içinde, yaklaşık 13 spor kulübüne, 1.2 milyar lira kaynak aktardık. Passolig Kartlar’ın kullanımı ile birlikte elde edilen gelir kulüplerle paylaşılıyor. Geçen yıl Türkiye’deki toplam banka kartı/ön ödemeli kart artışının yaklaşık yüzde 14 ’unu Pa ssolig projesi sağladı. ”
DenizBank Ödeme Sistemleri ve Şube Dışı Kanallar Grubu Genel Müdür Ya rdımcısı Ayşenur Hıçkıran, Türkiye’de şampiyonluk ya şamış 5 büyük kulübün yanında Anadolu kulüpleri ve Manchester United’ın resmi kart tedarikçisi oldu klarını söyledi. To plamda 18 takım ile kart anlaşmaları bulunduğunu kaydeden Hıçkıran, “Türkiye’de bu ölçekte çeşitlilik sağlayan tek bankay ız. DenizBank olarak spor kulüplerinin birinci bankası olmayı sürdü rüyor ve spor kulüpleriyle işbirliğini güçlendirerek artırmaya devam ediyoruz. Yeni işbirlikleri her zaman gündemimizde olmaya devam edecek” dedi. Hıçkıran, şöyle devam etti: “2008’de Fenerbahçe ile başladığımız yolculuğumuz gelişerek sürüyor. Denizbank olarak önceliğimiz müşterilerimizin ihtiyaçlarına uygun ürünler yaratmak ve onlara özel çözümler sunan bir finansal süpermarket olmak.”
Takımlara destek
Hıçkıran, taraftar kartlarının kullanıcılara sunduğu özel avantajlarla ilgili şu bilgileri verdi: “Öncelikle taraftar kartlarımızın tamamı birer Bonus Kart. Dolayısı ile Taraftar Kart sahibi müşterilerimiz 250 bini aşkın Bonus üye işyerinde düzenlenen tüm kampanya lardan yararlanıyor, taksitli alışveriş yapabiliyor. Ay rıca alışverişlerden bonus kazanıyor ve aynı zamanda harcayabiliyorlar. Ta raftar Kartlar Deniz Bonus’un tüm özelliklerine sahip. Müşterilerimiz tuttukları takımın armasını kartları üzerinde taşıma imkanı buluyor. Taraftar kartlarını kullanarak yapacakları her harcama ile hiçbir ek ücret ödemeksizin gönül verdikleri takıma finansal katkı sağlamış oluyorlar. Ay rıca ürünlerimizin önemli sektörlerde sağladığı bir çok indirim ile taraftarlara en çok kazandıran hizmeti sunuyoruz.”
Şehirlere özel indirim...
Ta raftar kartların, maç ka mpanyaları ile sportif başarının heyecanını kart sahipleri ile paylaşmay ı sağlayan avantajlar da sunduğunu ifade eden Ay şenur Hıçkıran, “Örneğin her ay Ta raftar Kart ile belirli bir harcama yapan müşterilerimiz, takımlarının ligde kazandığı maçlardaki attığı gol kadar bonus kazanabiliyorlar” dedi. Hıçkıran, şu bilgileri verdi: “Taraftar kartlarımız aynı zamanda müşterilerimizin doğduğu, büyüdüğü veya yaşadığı şehirlere olan bağlılıklarını göstermeleri için de fırsat sağlıyor. Bu bağlamda özellikle Anadolu’daki spor kulüpleri ile işbirlikleri yapıyor, ürünlerimize özel Şehir Ka rtı indirimleri alıyoruz. Örneğin Bursa’da, Bursaspor Bonus’a özel olarak 100’ün üzerindeki DenizBank üye iş yerinde yüzde 30’a va ran indirimler sağlıyoruz. Bu alanda verebileceğimiz bir diğer örnek ise Akhisar ilçemiz. Akhisar Belediye spor Bonus’a özel onlarca noktada indirim sağlıyoruz. Eskişehir’de ESES Bonus, Göztepe’de Gözgöz Bonu s, Karşıyaka’da Kafkaf Bonus’a özel alınan indirimler bulunuyor. ”
‘200 bin kart
sayısına ulaştık ’ Portföy lerinin hızla büyümeye devam ettiğini söyleyen Ayşenur Hıçkıran, “200 bine yaklaşan adette Ta raftar Kartımız mevcut” dedi. Taraftar Kart sahiplerinin kart kullanımı sportif başarı, ajanda ve gündemle ciddi bir etkileşim içinde olduğunu belirten Hıçkıran, şöyle devam etti: “Sezon başlangıcı, yeni sezon forma satış dönemi, takımlarının yurtiçiyurtdışı maçlarında alınan sonuçlar büyük önem taşıyor. Diğer taraftan portföyümüzün ağırlıklı kullanıcıları erkeklerden oluşuyor. Tüketim alışkanlıklarına bakıldığında yoğunlukla market, gıda, akaryakıt, elektronik ve tekstilin ön plana çıktığını görüyoruz. Ay rıca sportif mecradaki harcamalar da önemli bir paya sahip.”
‘Türkiye’de futbolu destekleyen ana banka olmayı hedefliyoruz ’
Taraftar Kart’ın kulüplere maddi katkısı da bulunduğunu dile getiren Ay şenur Hıçkıran, “Taraftar kartlar ile yapılan tüm harcamaların belirli bir payı ve bu kartlardan alınan yıllık kart ücretleri kulüplerle paylaşılıyor” dedi. Hıçkıran, şöyle deva m etti: “Stratejilerimiz ve pazarlama planlarımız doğrultusunda istikrarlı büyüme trendimiz devam ediyor, edecek. Uzun vadede Türkiye’de futbolu destekleyen ana banka olmayı hedefleyen vizyonumuz doğrultusunda mevcut işbirliklerimizi daha da geliştireceğiz. Ye nilikçi hizmet anlay ışımızla müşterilerimize daha da fazla fayda sağlamaya deva m edeceğiz.”
‘19 yıldır taraftarlara hizmet veriyoruz ’
VakıfBank Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Saydam, Taraftar Kart’ı bundan 19 yıl önce hizmete sunduklarını söyleyerek, “Bu hizmetimiz yaptığımız anlaşmalar ve sunduğumuz ayrıcalıklı fırsatlarla geniş bir taraftar kitlesine ulaştı” dedi. Taraftar Kart’ı ilk kez 1997 yılında Beşiktaş Jimnastik Kulübü ile yaptıkları anlaşma sonucunda hayata geçirdiklerini belirten Saydam, “Bunu 2002 yılında Galatasaray Spor Kulübü, 2003 yılında Fenerbahçe Spor Kulübü, 2004 yılında Trabzonspor ve 2009 yılında Gaziantepspor ile yaptığımız anlaşmalar izledi” diye konuştu.
Halihazırda 280 bini aşkın sayıda Taraftar Kart müşterilerinin bulunduğunu kaydeden Saydam, “Müşterilerimiz yaptıkları tüm alışverişlerde VakıfBank’a özel ayrıcalıklardan yararlanırken, aynı zamanda taraftarı oldukları takımlara da kazandırıyor ve takımlarıyla daha sıkı bağ kurma imkanına sahip oluyor ” dedi.
Oyuncularla tanışma fırsatı
Mustafa Saydam, şöyle devam etti: “Müşterilerimiz, yaptıkları her alışverişte takımlarının galibiyetlerinde ve şampiyonluklarında pay sahibi olurken takımlarının transferine de katkı sağlamış oluyor. VakıfBank Taraftar Kart müşterileri, kulüp mağazalarında indirim ve taksit imkanı, kombine bilet alımında öncelik, kampanyalarla hediye ürün kazanma imkanına sahip. Ayrıca, takımlarının antrenmanlarını yakından izleme, oyuncularla tanışma, takımlarıyla birlikte zaman geçirme, futbol ve diğer tüm branşlarda hediye maç bileti kazanma fırsatına sahipler. VakıfBank olarak, Türk futbolu ve sporuna verdiğimiz katkıya bundan sonra da devam etmeyi hedefliyoruz. ”