Fitness, futbola rakip mi oluyor?
Haberin Devamı ›
Pazar Raporu’na göre, bu sektör futbol endüstrisinden daha büyük bir gelir yaratıyor. Sektör Avrupa genelinde 2016’da yüzde 9.1 oranında büyüdü ve spor merkezi üyelerinin sayısı 50.1 milyona ulaştı. Avrupa’nın bu alandaki en büyük pazarlarını ise İngiltere, Almanya, Fransa, İtalya ve İspanya oluşturuyor. Bu beş ülke toplam Avrupa fitness pazarının yüzde 64’ünü temsil ediyor. Türkiye ise ilk defa 2015 yılında en büyük 10 ülke arasında yer alarak bu sektörde potansiyeli olduğunu ortaya koydu. Rapora göre, Avrupa ülkelerinde yüzde 7 ile 15 arasında değişen nüfusun spor yapma yaygınlığı, Türkiye’de henüz yüzde 2.4... Raporda Türkiye’nin son yıllardaki büyümesi, büyük ülke pazarlarının gerisinde olsa da, orta ve uzun vadede yüksek potansiyeli bulunduğu vurgulanıyor.
‘Discount’ merkezler
Bu sonuçların Türkiye’de erişilebilecek nokta hakkında önemli bir işaret verdiğini söyleyen Sports&Merits’in Kurucu Ortağı Bülent Ozan, “Avrupa’da ve aslında tüm dünyada spor merkezi üyeliklerinin sayısındaki artışın en büyük faktörlerinden biri ‘discount’ (indirimli, düşük fiyatlı) spor merkezleri. Bu merkezlerin Türkiye’ye oldukça geç girmesi de bu düşük penetrasyonun ana sebeplerinden biri” dedi. Ozan, şöyle devam etti: “İstanbul’da yer alan bir kaç büyük zincir spor merkezinin 2017 ve 2018 yılı yatırım planları arasında discount spor merkezi zincirleri olduğunu biliyoruz. Ek olarak kurucusu olduğum Sports&Merits gibi yeni yatırımların; inovatif ve farklı kanallarla daha geniş kitlelere uygun fiyatlarla spor merkezlerine erişim sunması da Türkiye’deki potansiyelin ortaya çıkmasına katkıda bulunacak.”
İyi yaşam trendi
Sports&Merits’in Kurucu Ortağı Türker Baloğlu ise, Türkiye’de spora ilginin arttığını belirterek, “Bunun ana sebebi ‘iyi yaşam’ ile ilişkili. Tüm dünyada görülen sağlıklı ve iyi yaşam dalgasından Türkiye de etkilendi” diye konuştu. İnsanların hayatlarının tüm safhasında daha sağlıklı yaşamaları gerektiği konusunda bilinçlendiğini vurgulayan Baloğlu, şunları söyledi: “Beslenme ve egzersiz, sağlıklı yaşamın en önemli iki boyutu. Organik tarım, sağlıklı yiyecek ve içecekler, vitaminler, besin takviyeleri insanları daha sağlıklı bir vücut dengesine sahip olmaya itiyor. Bu denklemin diğer tarafını ise sağlık için hareket etme gereksinimi oluşturuyor.”
Kişiye özel uygulama
Bülent Ozan ve Türker Baloğlu tarafından kurulan Sports&Merits (S&M), spor yapma ihtiyacına, kişiye özel uygulama, esneklik ve fırsatlarla yeni bir soluk getirmeyi amaçlıyor. Şirket, tek bir spor merkezine bağlı kalmak ve o merkezin imkânları ile yetinmek istemeyenlere akıllı telefon ya da tablet üzerinden bulundukları lokasyonda diledikleri anlaşmalı merkezde spor imkanı sunuyor. S&M, İstanbul, İzmir ve Ankara’da şu anda 60’ı aşkın spor merkezine tek üyelik sistemi ile ulaşmayı sağlıyor. Yakında tüm Türkiye’de hizmet verecek olan S&M, tek bir kulüp üyeliğinden çok daha uygun fiyatlarla kolay ve esnek şartlarda spor yapma imkânı sunuyor. S&M’in çalışma modelinde, kurumsal abonelikler, kurum ve kuruluşlarda çalışan bireyler üzerinden üyelik kabul ediliyor. Migros, Koton, Odeabank, ErnstYoung gibi farklı sektörlerden firmalar, S&M’in müşterileri arasında.
Kadınlar kickboks’u, erkekler yüzmeyi seviyor
Ağlarındaki spor merkezlerini titizlikle seçtiklerini ifade eden Bülent Ozan, “Üyelerimizin taleplerini dikkate alarak genişliyoruz. Bizim için önemli olan kalite ve yaygınlık” dedi. Ozan, konuyla ilgili olarak şu bilgileri verdi: “Hali hazırda ağımızdaki 60’ya yakın spor salonunda farklı olarak toplam 50 farklı branşta spor yapmak mümkün. Bu branşlar arasında yüzme, aerobic, kardiyo, boks, kickboks ve yoga var. Bunların yanı sıra anti-gravity, aquagym, medikal fitness, TRX gibi oldukça yenilikçi aktiviteler de sunuyoruz. Kadınlar arasında kickboks, spinning, yoga, pilates ve yüzme aktiviteleri daha popüler. Erkekler ise, crossfit, dövüş sporları ve yüzmeyi tercih ediyor.
Üyeleri beyaz yakalı çalışanlar
Henüz çok genç bir şirket olduklarını söyleyen Türker Baloğlu, “Spor yapmak isteyenlerin tüm bahanelerini ortadan kaldırıyor ve üyeliklerini onların yanında taşımalarını sağlıyoruz. Üyelerimiz bütünüyle mobil çözümümüzle akıllı telefonlarını kullanarak istedikleri zaman istedikleri yerde spor yapabiliyorlar” dedi. Baloğlu, şöyle devam etti: “Kaliteli spor merkezlerine erişimin çok pahalı olduğu bu devirde Sports&Merits, fiyatlarıyla da fark yaratıyor. Tesislerimizle ve iş yerleriyle yaptığımız uzun soluklu işbirlikleri sayesinde daha hesaplı bir tercih olarak ortaya çıkıyoruz. Beyaz yakalı çalışanlar, şirketleri aracılığıyla oldukça uygun tutarlarla bize üye olabiliyorlar.”
Kayak sporuna AVM etkisi
Bursa’nın yeni alışveriş merkezi ‘Marka AVM’, kapılarını açıyor. AVM’nin kiralama ve yönetimini ise ECE Türkiye üstlendi. 650 milyon Dolar’lık yatırımla hayata geçirilen Marka AVM, 75 bin metrekare kiralanabilir alanda ulusal ve uluslararası markalara ev sahipliği yapacak. Aralarında Bursa’da ilk kez mağaza açacak markaların da yer aldığı alışveriş merkezi, moda ve spor alanlarında öne çıkıyor. Yeni AVM’de, Zara, MassimoDutti, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear, Zara Home ve Oysho’nun yanı sıra, Benetton, Beymen Club, Calzedonia, Damat, DeFacto, Derimod, Divarese, Elle, Greyder, Guess, Intimissimi, Lacoste, LC Waikiki, Mavi ve Network gibi modaya yön veren markalar bulunuyor.
Ünlü markalar var
AVM’de spor kategorisinde ise Adidas, Hummel, Intersport, Lescon, Nike, Reebok ve Skechers gibi markalar var. Fransız spor ürünleri perakendecisi Decathlon’un Marka AVM ile Bursa’da ilk mağazasını açmasının, kayak merkezleri, UludağMilli Park’ı, termal tesisleri, gölleri ve şelaleleri Türkiye’nin önde gelen spor turizmi destinasyonlarından biri olan kent için katma değer yaratması bekleniyor.
‘Bursa’nın simgesi olacak’
ECE Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Nuri Şapkacı, konuyla ilgili olarak şunları söylüyor: “Marka AVM, son 20 yıl içerisinde ticaret, konut ve otel yatırımları ile durmaksızın gelişen Nilüfer ilçesinde mükemmel bir konuma sahip. Projeye özel oluşturulmuş kiracı karması, seçkin hizmetler ve benzersiz etkinliklerle Sur Yapı Marka Alışveriş Merkezi’ni şehrin en prestijli projesi olarak konumlandırıyoruz. Her şeyiyle Bursa’nın simgesi olacak.”
Kızlar artık sahada!
Türkiye’nin ilk kadınlara özel futbol turnuvası Kızlar Sahada’da, Trendyol kadın futbol takımı turnuvayı yarı finalde tamamlayarak madalya kazandı. AÇEV’e destek olmak amacıyla gerçekleşen turnuvaya, Trendyol hayatın her alanında kadınlara destek olarak kurduğu #senistersen platformu kapsamında katıldı.
Futbolla tanıştırıyor
2012 yılından bu yana 3 binin üzerinde kadını futbol ile tanıştıran Kızlar Sahada projesi kapsamında oynanan turnuva sonunda, ‘Takımını Kur Gel’ ve ‘Kurumsal Kategori’ şampiyonlarına Trendyol’dan hediye çeki armağan edildi. Trendyol’un #senistersen platformu kapsamında katıldığı Kızlar Sahada Projesi, devamlılığını sürdürerek Anadolu’nun farklı yerlerinde yaşayan kız çocuklarını futbolla tanıştırıp, cinsiyet eşitliği hakkında bilinçlendirmeyi amaçlıyor.
Tenisçileri güneşten koruyacak
Cilt bakım markası Nuxe ve Roland- Garros yeni sezonda güçlerini birleştirdi. Roland-Garros bu birliktelik kapsamında tarihinde ilk defa bir cilt bakım markasıyla işbirliğine imza at mış oldu. Ya pılan anlaşmaya göre dünyanın Slam turnuvasının logosu, artık Nuxe’ün yüksek korumalı yüz ve vücut spreyinin üstünde yer alacak.
İdmanlara protein desteği
Günümüzde yaygınlaşan spor yapma trendi ve sağlıklı beslenme alışkanlığı ile beraber protein tüketiminin önemi her ge çen gün artıyor. Kasların gelişiminde ve fit bir görünüme kavuşmakta protein tüketiminin önemi ise bilinen bir ge rçek... Gıda markaları da bu ihtiyaca yönelik üretime başladı. Bu markalardan biri de İçim... Şirket 500 ml şişesinde 30 gram yüksek protein barındıran ya ğsız yeni İçim Fit Süt ürününü piyasaya sundu. İçim Fit’in çikolatalı seçeneğinde yüzde 0,5 ve vanilyalı seçeneğinde ise sadece yüzde 0,2 oranında yağ bulunuyor.