Miraç olayı nedir, Kur'an'da geçiyor mu ve ne zaman oldu? Miraç gecesi ne oldu ve neler yaşandı? Kısaca özet

Miraç Kandili'nin yaklaşmasıyla birlikte, Hz. Muhammed'in (s.a.v) yaşadığı Miraç mucizesi, gönüllerde yeniden canlanıyor. İslam inancının en büyük mucizelerinden biri olarak kabul edilen bu olağanüstü gece, her zaman merak konusu olmuştur. Miraç gecesinde neler yaşandı, bu eşsiz olay Kur'an'da nasıl yer alıyor ve ne zaman gerçekleşti? Bu soruların cevapları, internet aramalarında sıkça karşımıza çıkıyor. Peki, Miraç gecesi gerçekten ne ifade ediyor, o gece neler yaşandı? İşte, bu soruların kısa ve öz cevapları ve Miraç olayının özeti haberimizde yer almaktadır.

Miraç olayı nedir, Kur'an'da geçiyor mu ve ne zaman oldu? Miraç gecesi ne oldu ve neler yaşandı? Kısaca özet

Miraç olayı, İslam inancında Hz. Muhammed'in (s.a.v) Mescid-i Haram'dan Mescid-i Aksa'ya götürülmesi (İsra) ve oradan da semaya yükseltilmesi (Miraç) hadisesidir. Bu olağanüstü olay, İslam'ın en önemli mucizelerinden biri olarak kabul edilir. Peki, bu mucizevi yolculuk Kur'an-ı Kerim'de nasıl yer alır ve ne zaman gerçekleşmiştir?

Haberin Devamı

Kur'an'da Miraç:

Miraç olayı, Kur'an-ı Kerim'de doğrudan "Miraç" kelimesiyle geçmez. Ancak, İsra suresinin 1. ayeti, Hz. Muhammed'in (s.a.v) geceleyin Mescid-i Haram'dan Mescid-i Aksa'ya götürülmesini (İsra) anlatır. Bu ayet, Miraç olayının ilk aşaması olan İsra yolculuğuna işaret eder.

"Kulunu (Muhammed'i) bir gece Mescid-i Haram'dan, kendisine bazı âyetlerimizi gösterelim diye, çevresini mübarek kıldığımız Mescid-i Aksa'ya götüren Allah, her türlü noksan sıfatlardan münezzehtir. Şüphesiz ki O, her şeyi hakkıyla işiten, her şeyi hakkıyla görendir." (İsra Suresi, 1)

Miraç olayının ikinci aşaması olan semaya yükseliş (Miraç), hadis-i şeriflerde detaylı olarak anlatılır. Bu hadisler, Hz. Muhammed'in (s.a.v) Cebrail (a.s) eşliğinde semaya yükseldiğini, cenneti ve cehennemi gördüğünü, peygamberlerle görüştüğünü ve Allah'ın huzuruna kabul edildiğini aktarır.

Haberin Devamı

Miraç Olayı Ne Zaman Oldu?

Miraç olayının kesin tarihi hakkında farklı görüşler bulunmaktadır. Ancak, genel kabul gören görüşe göre, Miraç olayı, Peygamber Efendimizin (s.a.v) Mekke'den Medine'ye hicretinden yaklaşık bir buçuk yıl önce, Recep ayının 27. gecesi gerçekleşmiştir. Bu nedenle, Miraç Kandili her yıl Recep ayının 27. gecesi idrak edilir.

Özetle:

Miraç: Hz. Muhammed'in (s.a.v) İsra ve Miraç olarak adlandırılan olağanüstü yolculuğu.

İsra: Mescid-i Haram'dan Mescid-i Aksa'ya gece yolculuğu (Kur'an'da İsra Suresi 1. ayetinde geçer).

Miraç: Mescid-i Aksa'dan semaya yükseliş (Hadislerde detaylı olarak anlatılır).

Zamanı: Genellikle Recep ayının 27. gecesi olarak kabul edilir.

NELER YAŞANDI?

Kur’an’da “sidretü’l-müntehâ” (hudut ağacı) denilen ve bir görüşe göre (bk. Şevkânî, V, 124) yaratılmışlarca bilinebilen alanın son sınırını işaretlediği kabul edilen hudut noktasının ötesine, Cebrâil’in geçme imkânı olmadığı için Hz. Peygamber refref denilen bir araçla tek başına yükselmesini sürdürdü. Bu sırada kendisine evrenin sırları, varlığın kaderiyle hükümlerin tesbiti için görevlendirilmiş olan meleklerin çalışmaları gösterildi. Nihayet bir yoruma göre (bk. Şevkânî, V, 123) bir beşerin insan olma özelliğini koruyarak Allah’a yaklaşabileceği son noktaya kadar yaklaştı (Necm sûresinde “yay” örneği ile anlatılan yaklaşma, ağırlıklı yoruma göre Cebrâil ile Hz. Peygamber arasında olmuştur; bk. en-Necm 53/8-9).

Haberin Devamı

Daha sonra semaya yükseltilen Resûlullah, semanın birinci katında Hz. Âdem, ikinci katında Hz. Îsâ ve Hz. Yahyâ, üçüncü katında Hz. Yûsuf, dördüncü katında Hz. İdrîs, beşinci katında Hz. Hârûn, altıncı katında Hz. Mûsâ, yedinci katında ise Hz. İbrâhim ile görüştü.

Bazı rivayetlere göre mi‘racdan dönüş sırasında kendisine cennet ve cehennem ile buralarda bulunacak insanların durumları gösterildi. Nihayet Hz. Peygamber Mekke’den ayrıldığı noktaya getirildi.Söz konusu hadislerin baş kısmında yer alan ve mi‘racın Hz. Peygam­ber “uyku ile uyanıklık arasında” bir durumdayken başladığını, uyandığında kendisini Mescid-i Harâm’da bulduğunu belirten ifadeler dolayısıyla (Buhârî’deki rivayetlerin birinin sonunda [“Tevhîd”, 37; Taberî, XV, 5] “Peygamber uyandı ki Mescid-i Harâm’dadır” denilmektedir) bu olayın bedenle gerçekleşen bir yolculuk mu olduğu, yoksa bunun bir tür rüyada vuku bulan ruhanî bir durum mu olduğu hususunda erken dönemden itibaren tartışmalar yapılmıştır (meselâ bk. Taberî, XV, 5; İbn Kesîr, V, 40-41).

Haberin Devamı

YORUM YAZ