Vettel hep kazandı izleyici de kaçtı!
Sebastian Vettel'in tek kişilik üstünlüğü F1'in izlenme oranlarındaki düşüşün büyük sebebi olarak gösteriliyor.
FOM'un resmi Global Medya Raporuna göre Formula 1 geçen yıl dünya genelinde izlenme oranlarında yaklaşık 50 milyon izleyicilik bir azalma yaşadı. Verilere göre 2011'de F1'in televizyon izleyici sayısı 515 milyon kişiyken, 2013 sezonunda bu rakam 50 milyon kişi azaldı ve yarım milyar izleyicinin altına düştü. İstatistik araştırması ile ilgili konuşan Bernie Ecclestone'un ise izleyici sayısının azalmasına yönelik tespiti kesindi: "Geçtiğimiz yıl global takipçilerimiz 450 milyon kişi olarak ölçümlendi. 2012'deki düşüş de göz önünde bulundurulursa bir sürpriz olmadı diyebiliriz. Şampiyonun ABD ve Brezilya GP gibi şampiyonanın kızışması gereken ve önemli ölçüde seyirciye sahip son yarışlardan önce belli olmasının da bu düşüşte payı büyük. Yine de geçen sezon takvimin bir yarış az olması göz önünde tutulursa genel düşüşün çok abartılı olmadığını söyleyebiliriz. Öte yandan Çin ve Fransa gibi büyük izleyici kitlelerine sahip olduğumuz ülkelerde önemli düşüş görülüyor. İngiltere, İtalya ve ABD'de ise televizyon izleyicileri artışı sürdü."
Haberin Devamı ›
Ecclestone 2014 sezonunun yeni motorlarla birlikte daha heyecanlı geçeceğini ve bunun F1'in kaybettiği ilgiyi yeniden kazandıracağını da ifade ederek "Gelecek sezonla ilgili daha yüksek öngörülmezlik dışında, çok daha çekişmeli bir mücadele de bekliyorum" dedi. Televizyon izleyicilerindeki düşüşün, Ecclestone'un son yarışta çifte puan uygulamasındaki ana motivasyonu olduğu tahmin ediliyor.
YÜKSELENLER
ABD: Toplam F1 pazar payının yüzde 4'üne sahip ABD, geçen yılı izleyici oranlarında yüzde 18'lük artışla toplam 11.4 milyon izleyiciyle kapattı.
İNGİLTERE: F1 pazar payında yüzde 48'lik devasa paya sahip olan İngiltere'de BBC ve Sky izleyicilerini yüzde 2 arttırdılar ve yılı 29 milyon F1 izleyicisine ulaşarak kapattılar.
İTALYA: SKY ITALIA ve RAI ile az da olsa izleyici sayısı artan İtalya'da, 35.8 milyon izleyici ve yüzde 62'lik pazar payı söz konusu.
Haberin Devamı ›
AZALANLAR
FRANSA: Paralı kanal CANAL+'ya geçişle birlikte izleyici sayısı 27 milyon'dan 10 milyona düştü. [Yüzde 18 pazar payı.)
ALMANYA: RTL ve SKY GERMANY ile yüzde 10 pazar payı kaybettiler. (Pazar payı yüzde 42)
POLONYA: Robert Kubica'nın F1'den ayrılmak zorunda kalmasıyla başlayan düşüş, geçen yıl da sürdü. 12 milyon civarındaki izleyici 9.6 milyona düştü.
İSPANYA: İzleyici sayısı ülkedeki bir GP'nin takvim dışında kalmasına rağmen çok az azalarak 30.2 milyon izleyiciye geriledi. (Pazar payı %70)
BREZİLYA: Bir ülkenin en fazla yarış izleme oranına sahip olduğu Brezilya 70 milyon izleyiciyle listeye dahil oldu ve 2012'ye göre ancak yüzde beşlik bir gerileme yaşandı.
turkiyef1