Çiğdem Tüzüner Serim: "Marka algısı sporla güçleniyor"
Vivident olarak basketbol ana sponsorluğuyla, daha geniş hedef kitlelere ulaşmayı hedeflediklerini söyleyen Çiğdem Tüzüner Serim, “Hem dünyada hem de ülkemizde yapılan araştırmalarda marka algısının sporla güçlendiğini gözlemliyoruz” dedi.
Türkiye’nin, spora yatırımını her geçen gün artırmaya devam eden bir ülke olduğunu söyleyen Perfetti Van Melle Türkiye Sakız ve Şeker Grubu Pazarlama Müdürü Çiğdem Tüzüner Serim, “Farklı spor dallarına uzun zamandır yatırım yapan ve sporcunun yanında olan çok çeşitli markalar var. Zira spor dalı sponsorlukları ülkemizde her geçen gün artıyor” dedi.
Yeni markaların da spora yatırım yapmaya devam ettiğini belirten Serim, “Hem dünyada hem de ülkemizde yapılan araştırmalarda marka algısının sporla güçlendiğini gözlemliyoruz” diye konuştu.
Kendimize yatırım…
Şirket olarak spor yatırımlarına olumlu baktıklarını kaydeden Serim, şöyle devam etti: “Bunu sadece bir yatırım olarak değil esasında kendimize de yatırım olarak görüyoruz . Vivident markasıyla Basketbol Süper Ligi’nin 3 yıldır ana sponsorluğunu yapıyoruz. Basketbol, Türkiye’nin takım sporlarında, hem erkekler, hem de kadınlarda en başarılı olduğu branşların başında geliyor. Farklı zamanlarda yapılan araştırmalara göre, Türkiye’de basketbol aileler tarafından çocuklarını yönlendirmek üzere tercih edilen 1 numaralı spor olarak görülmekte. Bununla beraber, sadece erkeklerin değil, aynı zamanda kadınların da daha yoğun olarak ilgi gösterdiği popüler sporların başında basketbol geliyor.”
Serim, “Basketbol izleyicisi ile hedef kitlemizin örtüşmesi, her iki tarafın geleceğe yönelik hedefleri ve değer üretme potansiyeli, Vivident markamızı ve Basketbol Süper Ligi’ni ortak bir paydada buluşturdu” dedi.
Logolu paketler
Serim ana sponsorluk kapsamında neler yaptıklarını ise şöyle anlattı: “Vivident’in birçok çizgi üstü ve çizgi altı çalışmaları oldu. Popüler lig oyuncularının da yer aldığı TV reklam filmlerimizin yanı sıra radyo, açık hava ve dijital ortamlarda, basketbol temasını işlediğimiz birçok çalışma yaptık. Yine lig oyuncularının yer aldığı ve basketbol temalı Vivident ürünlerimiz dönemsel olarak piyasaya çıktı. Aynı zamanda ana sponsorluğumuzu desteklemek amacıyla 3 senedir tüm Vivident paketlerimizde basketbol liginin logosu yer alıyor. Son olarak da saha üzerinde canlı performans ile lanse ettiğimiz basketbol temalı şarkımızı, basketbol izleyicileri ilk kez All Star 2018'de dinleme fırsatı yakaladı."
Çiğne ve Gülümse
Vivident'in 'Bu Oyunu Seviyoruz' adlı şarkısının, yıllardır dillerden düşmeyen 'Çiğne ve Gülümse' sloganına farklı bir yorum getirdiğini belirten Serim, "Basketbol enerjik temposuna sahip şarkı, çalındığı her ortamda büyük beğeni topladı. Özel çekilen klibini müzik kanalları ve radyo istasyonlarında yayınladık." diye konuştu.
‘Yenilikleri çok yakından takip ediyoruz’
Sakız ve şekerleme sektörünün yeniliklere çok açık olduğunu dile getiren Çiğdem Tüzüner Serim, “Impulse (refleks) olarak tüketilen ürün gruplarının, yeni ürünlere, farklı ambalajlara açık olması üreticileri piyasaya farklı ürün çıkarmaları ve markaların dinamik olması konusunda tetikliyor” dedi. Serim, şöyle devam etti: “Lider markamız Vivident ile sakız pazarındaki mevcut pozisyonumuzu korumayı hedefliyoruz. Özellikle ambalaj konusundaki yenilikleri çok yakından takip ediyoruz. Global stratejimiz doğrultusunda, bu yıl da Türk tüketicisine inovatif ürünler ve yepyeni ambalaj konseptleri sunmayı hedefliyoruz.”
‘Hedefimiz basketbolun yükselişine katkı sağlamak’
Vivident olarak basketbol ana sponsorluğuyla, daha da geniş hedef kitlelere ulaşmayı ve Türkiye’de basketbolun yükselişine katkı sağlamayı hedeflediklerini kaydeden Çiğdem Tüzüner Serim, şunları söyledi: “Her yaş grubundaki kişilerin yoğun olarak ilgi gösterdiği popüler sporların başında basketbol geliyor. Basketbola yaptığımız yatırım ile Vivident, 2017’de yapılan basketbol sponsorluk bilinirlik araştırmalarında ‘en yüksek bilinirliğe sahip olan marka’lar arasında yer alıyor.”
Şirket içinde de spora teşvik için uğraştıklarını belirten Serim, “Her sene katıldığımız, şirketimizin mavi ve beyaz yaka karma takımı, 2017 yılında da ‘Kızlar Sahada’ futbol turnuvasında birincilik elde etti. Kısacası hem şirket içerisinde hem de şirket dışarısında markamızın duruşuna katkı sağlayacak şekilde spor yatırımını destekliyoruz” dedi.
‘Türkiye’den 74 farklı ülkeye ihracat yapıyoruz’
Vivident markasının üretici firması Perfetti’nin, 2001 yılında, Hollanda menşeili Van Melle firmasını bünyesine katmasının ardından, Perfetti Van Melle (PVM) adıyla anıldığını söyleyen Çiğdem Tüzüner Serim, şu bilgileri verdi: “PVM, global ölçekte 2006 yılında dünyaca ünlü lollipop markası Chupa Chups’u da satın aldı. Perfetti Van Melle, 17 ülkede 31 fabrikasıyla faaliyet gösteriyor. Yıllık 2.6 milyar Euro’luk ciroya sahip. Türkiye’de ise Perfetti Van Melle olarak 1988 yılından beri faaliyetteyiz. Bu yıl Türkiye’deki 30. yılımızı kutluyoruz. Vivident, gerek cirosal, gerekse pazar payı anlamında en önde gelen markamız. Büyük, global markalarımızdan olan Mentos ve Chupa Chups’ın yanı sıra, Big Babol ve Center Fresh de tüketicilerimizin yakından tanıyıp sevdiği diğer markalarımız arasında.”
Türkiye’deki fabrikalarında ağırlıklı olarak sakız üretimi yaptıklarını kaydeden Serim, “1000’den fazla çalışanımızla Esenyurt’daki 2 üretim & paketleme tesisimizde, yıllık 24 bin tonu aşkın bir üretim yapıyoruz. Ar-Ge merkezimizde yılda 100’e yakın ürün geliştiriyoruz. Türkiye’den 800 farklı ürünü 74 farklı ülkeye ihraç ediyoruz.”
Eylem Türk