Vodafone İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin: Sporda kadınların varlığını desteklemek hepimizin görevi
“Türkiye Voleybol Federasyonu’na bağlı en üst klasman kadınlar ligi olan Sultanlar Ligi’ne ismimizi vermekten ve Cumhuriyetimizin 100. yılında Türk kadınının gücünü bir kez daha tüm dünyaya duyurarak bize büyük gurur yaşatan kadın sporcularımızın yanında durmaktan mutluluk duyuyoruz.”
Zafer Büyükavcı: Dünyanın bir numarası Filenin Sultanları ve Türkiye Kadın Voleybol Ligi’ni (Sultanlar Ligi) kapsayan 3 yıllık sponsorluk anlaşması imzaladınız. Detayları bizimle paylaşır mısınız? Bu anlaşma, Türk kadın voleyboluna neler vadediyor?
Haberin Devamı ›
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin: Ülke olarak, voleybolda son derece başarılıyız. Bu başarılarımızı daha geniş kitlelere duyurmamız ve bunu sürdürülebilir bir anlayışla yapmamız gerekiyor. Vodafone olarak, voleybola sürekli destek veren markalardan biri olmak, sporseverlerin yakından takip ettiği kadın voleybolunu çok daha geniş kitleler tarafından bilinir kılmak istiyoruz. Diğer yandan, kadın voleybolcularımızın başarı öyküsü hepimize ilham veriyor ve daha geniş kitlelerce bilinmeyi hak ediyor. Onların yaydığı bu ışığı ve ilhamı toplumun her kesimine ulaştırmak istiyoruz. Bu anlayışla, Sultanlar Ligi İsim Sponsoru ve Türkiye Kadın Voleybol Milli Takımlar Ana Sponsoru olduk. Temel hedefimiz, elde ettiği başarılarla dünya sıralamasında 1. sırada yer alan A Milli Kadın Voleybol Takımımıza ve dünyadaki en başarılı voleybolcuların karşılaştığı Vodafone Sultanlar Ligi’ne en iyi desteği sağlamak.
Haberin Devamı ›
İleri seviye maç teknolojilerini Türkiye’ye getirmeyi planlıyoruz
Milli Takım, lig, altyapı özelinde yapacağımız iletişim çalışmaları ve özel projeler ile bu yolculukta kadın voleybolcularımızın yanında yürüyeceğiz. Vodafone Sultanlar Ligi’nde oynanan maçlarda seyircilere daha fazla deneyim ve eğlence sunmak için çalışmalar yapıyoruz. Aynı zamanda Dünya Voleybol Federasyonları Birliği ve Avrupa Voleybol Konfederasyonu’nun organize ettiği turnuvalarda entegre edilen ileri seviye maç teknolojilerini Türkiye’deki maçlarda da kullanabilmek için girişimlerde bulunduk; seyircilere eşsiz deneyimler yaşatmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Vodafone’un global teknolojilerini voleybola taşıyarak dünyada ilk kez denenecek vaka çalışmalarını hayata geçirmeyi planlıyoruz. Sponsorluk geçmişimizden öğrendiklerimiz ve marka değerlerimiz doğrultusunda mevcut projelere en yüksek seviyede katkıda bulunurken, yeni projelerimizle de ülkemizde voleybolu daha ileri seviyeye taşımak istiyoruz. Vodafone Sultanlar Ligi’nde gerçekleştirmeyi planladığımız projelerle hem takımların hem de voleybolseverlerin deneyimini daha da geliştirmeyi ve voleybola ilgi duyan herkesi bu heyecana ulaştırmayı amaçlıyoruz. Vodafone’un global marka gücünü de kullanarak, voleybolun dünyada ve Türkiye’de bilinirliğinin artmasına katkı sağlamayı hedefliyoruz.
Haberin Devamı ›
‘Vodafone ve kadın...’
Siz, markanın üst düzey yöneticisi bir kadın olarak bu iş birliğini nasıl değerlendiriyorsunuz? Vodafone’un kadına bakış açısını nasıl yorumlarsınız? Vodafone olarak, kadınların güçlenmesi konusunda güçlü bir vizyona sahibiz. Tüm dünyada kadınlar için en iyi işveren olmayı hedefliyoruz. Bir ülkenin sürdürülebilir kalkınmasının dijitalleşmeyle olduğu kadar toplumun yüzde 50’sini oluşturan kadınların ekonomik ve sosyal hayatta tam katılım göstermesiyle mümkün olduğuna inanıyoruz. Her alanda kadınların yanında duran bir şirketiz. Özellikle Türkiye Vodafone Vakfı çatısı altında kadınların güçlenmesine yönelik çalışmalarımızı 12 yıldır aralıksız sürdürüyoruz. Halihazırda devam etmekte olan Dijital Benim İşim projemizle, 18 yaş üstü kadınlara dijital okuryazarlık ve dijital pazarlama eğitimleri veriyoruz. Bu eğitimlerle kadınların dijital becerilerini geliştirerek dijital topluma dahiliyetlerini sağlamayı ve ekonomik hayata katılımlarının artırılmasını hedefliyoruz. Bugüne kadar 20 ilde 15 bini aşkın kadına ulaştık. Diğer yandan, Kırmızı Işık mobil uygulamasıyla, kadınların şiddete maruz kaldığı anlarda kolluk kuvvetleri ya da yakınlarına kolaylıkla haber verebilmesini sağlıyoruz. Uygulamamız bugüne kadar 378 bin kez indirildi ve aylık ortalama 1.000 aktif kullanıcı sayısına ulaştı.
Haberin Devamı ›
Spora da yansıyan cinsiyetçi yapının değişmesi gerektiğine inanıyoruz
Sadece Vakıf çalışmalarıyla değil sporda da kadınların yanındayız. Toplumda yerleşik olan ve spora da yansıyan cinsiyetçi yapının değişmesi gerektiğine inanıyoruz. Genellikle erkeklerle özdeşleştirilen, erkek egemenliğinde olduğu düşünülen alanlarda kadınların da var olduğunu göstermeyi ve cinsiyetçi algıyı kırmayı hedefliyoruz. Bu anlayışla, Beşiktaşlı kadın futbolculara göğüs ve isim sponsoru olarak 11 yıl boyunca destek verdik. Şimdi de aynı anlayışla kadın voleybolunu destekliyoruz. Kadın voleybolcularımız, sporun cinsiyeti olmadığının en güzel ispatlarından biri. Elde ettikleri başarılarla toplumsal cinsiyet yargılarını kırmayı başardılar. Kadınların yapıcı ve akılcı enstrümanlarla desteklendiği takdirde ne kadar başarılı olabildiklerini tüm dünyaya gösterdiler. Başarılı ve ilham kaynağı olan kadın sporcularımızın gururla yanında duruyoruz.
Haberin Devamı ›
Geçtiğimiz yıl CEV Şampiyonlar Ligi’nde 4 yarı finalistten 3’ü Türk takımıydı. Bu tablo bile gösteriyor ki; Avrupa’nın hatta dünyanın en iyi liglerinden birine sahibiz. Böyle bir lige sponsor olmak sizler için ne ifade ediyor?
Spora uzun yıllardır düzenli olarak yatırım yapıyoruz. Spor sponsorluğu konusundaki güçlü deneyimimizi şimdi de voleybol alanına taşıyor ve kadın voleybolunu destekliyoruz. Türkiye Voleybol Federasyonu’na bağlı en üst klasman kadınlar ligi olan Sultanlar Ligi’ne ismimizi vermekten ve Cumhuriyetimizin 100. yılında Türk kadınının gücünü bir kez daha tüm dünyaya duyurarak bize büyük gurur yaşatan kadın sporcularımızın yanında durmaktan mutluluk duyuyoruz. Sporda kadınların varlığını desteklemek ve artırmak hepimizin görevi. Bu kapsamda, kadın voleyboluna desteğimizi sürdürülebilir bir yapıda devam ettirmek istiyoruz. Yalnızca Vodafone ve Türkiye Voleybol Federasyonu için değil tüm Türkiye için çok önemli ve anlamlı bir sponsorluk olacağına inanıyoruz. Ülkemize ve tüm voleybol kamuoyuna yüksek değer katacak bir sponsorluk fırsatı yakalamanın; toplumumuzun yanında durmanın mutluluğu içindeyiz.
3 yıllık bir kontrat yaptınız, ancak Vodafone’un geçmişteki iş birliklerine baktığımızda, çok istikrarlı olduğunu görüyoruz. 3 yılın sonrası da olacak mı?
Sözleşmemiz 3 yıllık olsa da iş birliğimizin uzun yıllar devam etmesini diliyoruz. Sponsorluğumuz süresince gerçekleştireceğimiz projelerle kadın voleybolcularımızın yanında durmaya devam edeceğiz.
Zafer Büyükavcı: Yıllardır Türkiye’de kulüplerin, sporun ve elbette sporcuların yanında oldunuz. Geçmişteki sponsorluklarınız; Vodafone’un arzu ettiği etkiyi, sinerjiyi yarattı mı?
Meltem Bakiler Şahin: Markamızın ülkemizdeki ekonomik gelişimin yanında sosyal gelişime de değer katması hedefiyle toplumların birleştiricisi spora yatırım yapıyoruz. Bugüne kadar maraton, futbol, espor gibi alanlarda yaptığımız uzun soluklu sponsorluklarla spora destek verdik. Bu sponsorlukları ticari bakış açısıyla yapmıyoruz. Sponsorluklarımızı fark yaratan, değer katan projelerle harmanlayarak daha güçlü ve anlamlı işlere imza atmayı hedefliyoruz. Bu çalışmalarımızın bir sonucu olarak, GfK’nın spor sponsorlukları konusunda yaptığı araştırmada bu alanda akla gelen ilk marka olduk. Gerek geniş kitlesel katılımlı gerekse kendi içinde özelleşen etkinliklere verdiğimiz desteklerin markamızı daha güçlü kıldığına, marka değerlerimizi toplumun değerleri ile örtüştürdüğüne inanıyoruz. Voleybol sponsorluğumuzun da marka amacımızı yerine getirmek açısından çok doğru bir sponsorluk olduğunu düşünüyoruz. Bu sponsorluğu Türkiye’de markamızı güçlendirecek ve markamızın toplumla daha fazla bütünleşmesini sağlayacak yeni bir adım olarak görüyoruz.